Csupa fuvola

Nem mindennapi, hogy egy kamarakoncert konzekvensen egyetlen hangszer köré épüljön, szinte teljes körűen bemutatva annak hangzásbeli és művészi lehetőségeit. Acsai Tímea és a Flute Forum Hungary tegnap este könyvtárunkban tartott hangversenyén kizárólag fuvolákat hallhattunk, mégsem volt hiányérzetünk. 

A  „csupa fuvola” esten barokk és 20-21. századi darabok hangzottak el szóló, duó és trió felállásban, ez utóbbiban ráadásul kétféleképpen: három normál fuvolával, és úgy is, hogy a normál fuvola mellett piccolo és basszusfuvola szerepelt. Záródarabként Vivaldi népszerű  A pacsirta fuvolaversenye hangzott el különleges átiratban, melyben a szóló fuvolát fuvolakvartett kísérte. Acsai Tímea Bach szóló partitáját és a Vivaldi versenyművét is meggyőzően és érzékenyen adta elő, és öröm volt hallani, ahogy ő és muzsikus partnerei – Bán Máté és Simon Dávid (a Vivaldi-darabban Bán Annamáriával és Drahos Rebekával kiegészülve) – hajlékonyan, beszédesen, a virtuóz darabokban is fölényes könnyedséggel játszottak.

Simon Dávid, Acsai Tímea, Drahos Rebeka, Bán Annamária és Bán Máté

A koncertet különösen izgalmassá tette a rendkívül tudatosan kialakított műsor, melyben egymásra rímeltek, kapcsolatba léptek egymással a zeneművek. A nyitó darab például  – Tornyai Péter (P. Neuthor) munkája – a rákövetkező Bach-partita első tételének három fuvolára átkomponált verziója volt.  Megfigyelhettük a fuvola hangszer két aranykorára, a barokkra és 20-21. századra jellemző zenei nyelvek különbségeit, a különböző szerzők és műfajok (fuvoladuó, fuvolatrió) tükrében. Különös, finom szépségével tűnt ki a műsorból a 20. századi olasz zeneszerző, Goffredo Petrassi Dialogo Angelico című duója, melyben mintha valóban angyalok társalogtak volna  egy színes, nemes nyelven. 

Acsai Tímea és Simon Dávid duója

A könyvtárunk fogadótermét zsúfolásig megtöltő, több mint százfős közönség az est végén vastapssal honorálta a változatos, izgalmas koncertet és a művészek teljesítményét. 

SCHALK
FOTÓ:FSZEK
Fotóalbum