Új Bartók-kottáink

Bartók-remekművek új kottáival bővült gyűjteményünk. 

A kritikai összkiadás kórusműveket tartalmazó kötetete nemrég jelent meg

Bartók zeneműveinek kritikai összkiadásában jelentek meg az idén a zeneszerző kórusművei. A Henle és az Editio Musica közös gondozásában, az MTA Zenetudományi Intézet Bartók Archívuma szerkesztésében napvilágot látott kiadvány magyar és angol nyelvű részletes bevezető tanulmányt tartalmaz a művek keletkezéséről, forrásairól, az előadásmódra vonatkozó jelzésekről. Az összkiadás 9. kötetét képező partitúra tartalmában és küllemében is tekintélyt parancsoló – jó alapot ad Bartók kórusműveinek előadásához és tudományos kutatásához is.

A Concerto új kiadásai

Bartók egyik legnépszerűbb zenekari műve a Concerto, amit 1943-ban az Egyesült Államokban komponált Serge Koussevitzky (Szergej Kuszevickij) karmester felkérésére. A mű két új kottakiadásban is kölcsönözhető könyvtárunkból: kispartitúra és partitúra formájában. A kispartitúra a kritikai összkiadáson alapul, a Henle és az Editio Musica közös munkája a jól ismert kék-sárga puha papírborítós sorozat tagja. Német, angol és francia bevezetőjét Móricz Klára írta. A partitúra a Boosey and Hawkes kiadványa, mérete miatt jobban áttekinthető, mint a kispartitúra – a darab tanulmányozására nagyszerűen alkalmas.

A Bartók Records jelentette meg a Kékszakállút

Az 1911-ben Balázs Béla szövegkönyvére írt Kékszakállú herceg vára Bartók első színpadi műve volt. A darab rendkívül igényes kiállításban (bőrkötésben, kiemelkedő minőségű nyomdatechnikával) jelent meg a Bartók Records kiadásában az Egyesült Államokban. Magyar és angol nyelvű előszavát Bartók Péter írta. A kispartitúra célja, hogy a kotta javított kiadása legyen, figyelembe véve minden fennmaradt forrást és a művek keletkezéstörténetét.

Mind a négy kotta elérhető már gyűjteményünkben, a kórusművek összkiadása helyben használható, a többi kölcsönözhető.

SCHALK
FOTÓ: LFZE
Fotógaléria