Áriák bűvkörében

A nagy érdeklődés miatt pótszékeket kellett bevinni tegnap este könyvtárunk teljesen megtelt Fogadótermébe, ahol Farkas Judit és Vida Anikó másfél évszázad szoprán áriáiból válogatva bűvölte el a közönséget.

Hatalmas kihívás az énekesek számára egy áriaest. Míg egy operaelőadást hallgatva egymást erősíti a cselekmény, a színpadi látvány, a zenekari hangzás és a különféle hangfajokban felcsendülő ének, addig áriakoncertek alkalmával a közönség, mondhatni, lecsupaszítva találkozik operák részleteivel. Ilyenkor az előadás sikere szinte kizárólag a magányosan reflektorfénybe álló énekes teljesítményén múlik. A feszült figyelemből és a lelkes tapsból ítélve Farkas Juditnak és Vida Anikónak tegnap esti koncertjükön sikerült közvetíteniük a közönségnek a felcsendülő áriák szépségét, értékeit.

Megtöltötte a közönség könyvtárunk Fogadótermét

A másfél évszázad operai terméséből szemezgető esete során Webertől Brittenig és Menottiig ívelt a szerzők sora, de zömében a romantika, posztromantika köré épült a műsor. A két fiatal szoprán énekesnő nemrég végzett a Zeneakadémián, igazi színpadi rutinjuk még nem alakulhatott ki, de ez egyáltalán nem volt érezhető. Magabiztosan álltak a közönség elé, kitűnő hangi adottságaik mellett színészi-színpadi képességeiket is nagyszerűen kamatoztatták Kéry Tamás zongorakísérete mellett.
Vida Anikót külön köszönet illeti, amiért „beugróként”, szinte az utolsó pillanatban elvállalta a fellépést az egészségügyi okok miatt kényszerűen távol maradó Molnár Tímea helyett. Az érzelmek széles skáláját jártuk be vele a fájdalomtól (Puccini: Turandot, Liù áriája, Tu che di gel sei cinta) a könnyed vidámságig (Gounod: Faust, Margit ékszeráriája).

Vida Anikóval az érzelmek széles skáláját jártuk be

Farkas Judit az ismertebb áriák mellé bátran beemelt műsorába olyanokat is, amelyek ritkán játszott operákból valók, ezzel különleges színezetet adott az estének. A vele készített interjúnkban még úgy fogalmazott, gondolkodik, hogy Britten Peter Grimes című operájából elénekelje-e Ellen áriáját – végül megtette, és nagyszerűen megidézte a szereplő érzelmi határhelyzetét. Izgalmas választás volt Menotti A médium című operájából Monica keringője is, amely olyan, mintha egy egyszemélyes párbeszéd lenne: egy lány és egy fiú szerelmesek, de a fiú néma, ezért a lány szerelemet vallva közli azokat a gondolatokat is, amiket szerinte a fiú mondana neki, váltogat a karakterek között.

Farkas Judit kevésbé ismert áriákat is énekelt


A koncert az Ifjú tehetségek a Zenei Gyűjteményben sorozat keretében valósult meg, mely zeneakadémiai hallgatók kérésére jött létre azzal a céllal, hogy lehetőséget adjon a növendékeknek, illetve a zenei pályájuk elején álló, már végzett zenészeknek a bemutatkozásra.

Köszönjük a csodálatos estét minden résztvevőnek!

SCH-

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.